Besök Sicilien

Har ni inte varit på Sicilien så ska ni definitivt besöka ön, det är mer eller mindre en order från mig. Min mamma, syster och jag besökte ön efter att vi hade fått tag på några billiga flygbiljetter och det var en fantastisk resa. Vi reste i november och trots att det var så sent på året så var det faktiskt riktigt fint höstväder. Vi reste runt med tåg på ön och fick se flera fina platser, däribland besökte vi kyrkan där Sankta Lucias hjärta ska finnas bevarat. Vi besökte också en gammal amfiteater i Catania.

Den här personen som bloggar på den här bloggen flygbiljetter n har också en hel del bra tips på resmål och hur man hittar billiga flyg.

Förutom att resa runt så åt vi också riktigt gott, en hel del god fisk. Vi tog också en tågtur runt berget Etna. Det var faktiskt en riktigt trevlig resa och jag kan varmt rekommendera er att resa dit. Hade vi haft lite mer tid hade vi besökt fler platser på ön, den var betydligt större än vi hade tänkt oss. Gör som oss och köp billiga flygbiljetter och res dit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0